Výživové poradenstvo pre výživu detí

Výživou detí sa snažím aktívne podporovať zdravý životný štýl tých najmenších, 
ktorí sú najzraniteľnejší. Ide o podporu zdravého stravovania pre deti 
a edukáciu rodičov  o možných zdravších alternatívach výživy.

zdravé strava pre deti

Jednoduché pravidlá ako nemať doma obézne dieťa

  • zvýšiť pohybovú aktivitu, tráviť viacej času vonku v prírode pokiaľ to počasie dovolí, napr. koručule, bicykel, loptové hry a pod. V prípade nepriaznivého počasia hlavne pri obéznych deťoch je potrebné zabezpečiť pohybovú aktivitu napr. plávaním, cvičením doma pod dozorom rodičov.
  • znížiť aktivity typu sedím pri PC na sociálnych sieťach  a TV
  • zabezpečiť správny pomer príjmu a výdaja energie
  • veľmi dôležitý je pitný režim, deti a starí ľudia nemajú tento vnem, preto je potrebné deťom ponúkať vodu priebežne aj keď si same nevypytá
  • jesť pravidelne aspoň 3-krát denne, veľkosť porcie prispôsobte váhe a veku dieťaťa, nemusí jesť súbežne zakaždným s vami
  • neučte deti na vysmážené a lacné pohotové jedla - junk food
  • zvýšiť pomer zeleniny pred škrobovými potravinami ako sú ryža, zemiaky, cestoviny, akékoľvek pečivo
  • doobeda sa snažiť dieťaťu ponúkať čerstvé ovocie alebo zeleninu, ak dieťatu nechutí odporúčam vymyslieť ovocno-zeleninové smoothie
  • znížiť príjem soli v pokrmoch. Jeden biely rohlík prevyšuje obsah soli pre malé dieťa až 3-násobne!!!
  • neponúkať na raňajky sladké dochutené cereálie, ktoré sú plné  prídavnéno cukru
  • ak používate v domácnosti akúkoľvek bielu múku, snažte sa ju čiastočne nahrádzať a dopĺňať s múkami, ktoré sú nutrične bohatšie, ako napr. pohánková múka, amarantová múka a iné.
  • nenútiť dieťa jesť na silu a strašiť ho, že nevyrastie
  • odporúčam vyhodiť z jedálnička celej rodiny nie iba detí, margaríny a iné náhrady masla, ktoré sú plné transmastných kyselín a nahradiť ich maslom alebo prepusteným maslom Ghí (Ghee)
  • školákom i malým deťom je potrebné úplne vyhodiť z jedálnička tkz. junk food (lacné pohotové jedlo), ktoré obsahujú vysoký podiel sacharidov, tukov i soli, taktiež pochutiny typu čipsy, sladkosti, sýtené sladké nápoje ochutené prevažne s aspartamom
  • do jedálnička je potrebné zaradiť zdravé tuky ako je tradičné maslo, ľanový olej, tekvicový olej, olivový olej, kokosový tuk, ale i orehy, avokádo a pod. 
  • ak to okolie a možnosti dovoľujú nakupovať u miestnych farmárov a na dedinách, ovocie a zelenina v hypermarketoch z dovozu, ktorá precestuje aj 3000 km nie je najlepšim riešením a niekedy narobí viacej škody ako osohu

Obezita a deti

Obezita v detstve a v adolescentom veku predstavuje zvýšené riziko chorobnosti,
ale má i mnoho spoločenských a psychologických následkov

Obezita môže byť i dedičná, 50 až 80% obéznych detí má jedného alebo oboch rodičov obéznych. 
Vek počas ktorého najviac vzniká obezita sú 0 až 4 roky, 7 až 11 rokov až po adolescenciu. Tučná matka (26-43%) je oveľa častejší 
prípad ako tučný otec (12-16%). Ak sú ostatní členovia rodiny obézni, prevdepodopnosť obezity u detí je až do 30%.

Rodič je vzor pre dieťa i v stravovaní

SAMOVZDELÁVANIE RODIČOV, matka ako základný kameň rodiny
by mala mať aspoň základný prehľad o kvalite potravín
podávaných svojim deťom.

obezita a deti

Konzultácie nie sú iba pre obézne deti a ich redukciu hmotnosti, ale pre všetky deti, 
ktorých rodičia nevedia alebo nie sú si istí svojimi doterajšími stravovacími zvyklosťami.

Chcem sa objednať na stretnutie

Pred stretnutím je potrebné ma písomne kontaktovať, 
obratom vám bude zaslaný nutričný protokol, ktorý je potrebné poctivo týžden vypĺňať 

a až po jeho analýze si dohodneme stretnutie.

Základné informácie

Dieťa bolo dojčené: