VITA blog o výžive a zdravom životnom štýle

Komplexný pohľad na výživu, zdravý životný štýl a všetko čo s ním súvisi.

Zdravé chudnutie s nutričným poradcom v Bojniciach

Zdravé chudnutie s nutričným poradcom v Bojniciach

Viete, že výživa a pohyb k sebe patria a preto pri redukcii telesnej hmotnoti by mali byť vo vzájomnej súhre? Pripravili sme pre Vás úžasný 3 mesačný program na redukciu telesnej hmotnosti pod mojím dohľadom v spolupráci s regeneračno-pohybovým centrom VIGEO v Bojniciach.

Výživové poradenstvo na Slovensku

Výživové poradenstvo na Slovensku

Na Slovensku za posledných desať rokov  nastal výrazný nárast "odborníkov" a poradcov takmer v každom odvetví. Oblasť vedeckej výživy ľudí a služby výživového poradenstva nie sú žiadnou výnimkou. Z obchodného hľadiska sa poradcom na výživu môže stať naozaj každý. Stačí si založiť živnosť, keďže ide o voľný typ živnosti, ktorá nie je viazaná na príslušné vzdelanie. A tento zákonný deficit je žiaľ využívaný rôznymi výživovými poradcami

Diagnostika a analýza tela prístrojom InBody 120

Diagnostika a analýza tela prístrojom InBody 120

Bioelektrická impedancia (BIA) alebo bioimpedančná analýza - body impedance analysis, je nepriama a zároveň najpoúživanejšia metóda merania telesného tuku, ale i celkovej telesnej stavby, ktorá sa používa vo svete takmer 58 rokov.

Biele jogurty vo výžive, ktorý je pre nás ten najlepší?

Biele jogurty vo výžive, ktorý je pre nás ten najlepší?

Konzumácia jogurtov je na našom území veľmi obľúbená a patrí medzi tradičnú ponuku raňajok vo výžive ľudí. Čo je to jogurt  a ako vzniká? Jogurt je fermentovaný (kyslomliečny) výrobok, ktorý je vyrábaný z mlieka - najčastejšie z kravského. V posledných rokoch i z iných živočíšnych mliek ako je ovčie či kozie, ktoré si našli svoje miesto na trhu v obchodov so zdravou výživou.


Môže Potravinový semafor pomôcť pri racionálnej výžive?

Môže Potravinový semafor pomôcť pri racionálnej výžive?

Myšlienka označovania potravín “semaforovým štítkom¨ je výborný nápad, pokiaľ je dômyselne prepracovaná a zároveň oponovaná odborníkmi z oblasti poľnohospodárstva, výživy ľudí, SPPK, PKS a iných

Výživa a posilnenie imunity

Výživa a posilnenie imunity

Význam výživy ako prevencie pred civilizačnými a niektorými infekčnými chorobami je neoceniteľný. Veľmi dôležité je pochopiť, že výživa je nositeľom nielen energie cez energetické substráty, ale významným nositeľom bioaktívnych látok, ktoré sa v potraviných nachádzajú. Ide o organické prírodné zlúčeniny, ktoré sa zapájajú do metabolických dráh alebo ich katalyzujú.

Výživa a faktory správania

Výživa a faktory správania

Rizikové faktory správania zapríčiňujú polovicu všetkých úmrtí na Slovensku.

Ako začať s chudnutím? 3 tipy na správne chudnutie

Ako začať s chudnutím? 3 tipy na správne chudnutie

Trápi vás nadváha alebo zväčsujúci sa obvod pása? Priberali ste pohodlne niekoľko mesiacov či rokov a teraz hľadáte rýchle riešenia v tabletkách na chudnutie? Prestavte si, že žiadne zázračné detoxikačné tabletky na chudnutie vám nepomôžu! Ak ste dokázali priberať niekoľko rokov, nemôžete čakať zazrák a myslieť si, že schudnete počas pár týždňov aj to vďaka zázračnej tabletke.

Dojčenie a jeho benefity

Dojčenie a jeho benefity

Dojčenie je základnou prevenciou vzniku potencionálnej nadváhy nielen pre samotné dieťa, ale i pre matku. Dojčením je tak detský organizmus uchránený od príjmu nevhodných sacharidov, živočíšnej  bielkoviny a iných prímesy kojeneckej výživy. Deti, ktoré nie sú dojčené majú sklon k rozvoju nadváhy.

Pandémia obezity a nadváhy. Prečo stále priberáme?

Pandémia obezity a nadváhy. Prečo stále priberáme?

Zmenou životného štýlu, stresovými faktormi, fyzickou inaktivitou dochádza ku kumulácií tukového tkaniva v rôznych distribúciách. Telesná hmotnosť nielen slovenskej ale i svetovej populácie sa zvyšuje a obezita začína mať pandemický rozmah. Do 10 rokoch sa predpokladá, že na našej planéte bude až 3,3 miliardy ľudí s nadváhou a obezitou.

Obilniny vo výžive a ich zloženie

Obilniny vo výžive a ich zloženie

Obilniny obsahujú vysoký podiel tkz. ANTINUTRIENTOV - napr. fytáty, dusičnany, fytoestrogény (fytohormóny), kyselinu šťavelovú, inhibítory proteáz … atď. Na ich podiel vplývajú rôzne faktory ako napr.: hnojenie dusíkom, choroby rastlín, genetické faktory, vplyv počasia, spôsob zberu a mnoho ďaľších.

Intolerancia laktózy

Intolerancia laktózy

Intolerancia mliečneho cukru patrí do skupiny nežiadúcich potravinových alergií, príčinou ktorého je deficit enzýmu laktáza, ktorý štiepi mliečny cukor - laktózu.

Výživár špecialista

Výživár špecialista

Pozorne si prečítajte, čo všetko musí ovládať skutočný výživár špecialista s vysokoškolským vzdelaním.Tento článok je prevzatý zo zborníka prezentácií z XXXI. medzinárodného kongresu SKVIMP a 1. česko-slovenského kongresu klinickej výživy, kde bola Katedrou výživy ľudí publikovaná charakteristika výživára špecialistu a jeho zaradenie do Národnej sústavy klasifikácií.


Je konzumácia výlučne surovej stravy odpoveďou na optimálne zdravie?

Je konzumácia výlučne surovej stravy odpoveďou na optimálne zdravie?

V dnešnej “informovanej" a pomerne dosť prekrútenej dobe sa u mnohých ľudí menia stravovacie návyky z rôznych etických, náboženských, enviromentálnych, zdravotných, duchovných, ale zrejme i z módnych dôvodov a prikláňajú sa k rôznym stravovacím smerom. Prečítajte si komplexný prehlad z hľadiska pozitív i možného negatívneho dopadu konzumácie výlučne surovej stravy.


Cvikla ako bojovník za zdravie

Cvikla ako bojovník za zdravie

Farebný skost tejto úžasnej plodiny vďačí cvikla betanínu. Cvikla sa odporúča jesť hlavne ľuďom, ktorý potrebujú podporiť krvotvorbu, čomu vďačí hlavne bioflavonoidom ako je betaín, ruteín, ktoré ochraňujú naše bunky.


Stravovanie na potulkách

Stravovanie na potulkách

Aj na výletoch sa dá optimálne a zdravo prestravovať, stačí si iba vhodne vybrať.

Online kontakt do poradne výživy a dietetiky